Sameiet er juridisk eier og ansvarlig for abonnementet på Altibox sameie-pakken av fibertjenester
til
alle leilighetene. Hver leilighet står fritt til å bestille flere tjenester som tillegg til
basispakken
via sin personlige Lyse-side.
Når en seksjon blir solgt, må må ny eier melde inn eierskiftet med dato for overtakelse til Lyse Kundesenter (tlf 51908090, døgnåpent) senest 1 uke før eierskiftet.
Dette vil hindre avbrudd i tjenesten. Eventuelle tilleggstjenester som tidligere eier har bestilt, vil bli kansellert på overtakelsedatoen.
Ny eier skal overta både internett-routeren og TV-modemet. De er låst til leiligheten og vil ikke
fungere i andre boliger. Annet TV/nettverk-utstyr som tidligere eier har anskaffet, kan tas med
til neste bolig.
Fiber-modem og internettsentral leveres av Lyse som del av fellesavtalen om Altibox fiberanlegg for sameie. Hver
seksjon er ansvarlig for sitt eget spredenett.
Hver seksjon kan for egen regning abonnere på høyere netthastighet enn det som ligger i basispakken
til enhver tid.
1 stk. TV-dekoder leveres av Lyse som del av fellesavtalen for sameie. Hver seksjon kan for egen
regning
abonnere på flere kanaler og andre TV-tjenester enn det som ligger i basispakken til enhver tid.
Internettmodemet fra Lyse kan levere IP-telefoni. Hver seksjon kan for egen regning abonnere på 1
eller
2
IP-baserte linjer for vanlig analog telefon.
Lyse Kundeservice
Telefon 51908090
Dersom du har spørsmål om Internett eller TV-portalen, kan du kontakte den i
styret
som har dette som ansvarsområde.